blog

Simpele teksten schrijven simpel?

Simpele teksten schrijven simpel?

vrijdag, 28 augustus 2015 Annette Cost

Simpele teksten zijn helder en zonder veel nadenken te begrijpen. 'Simpele' heeft hier dus geen nare betekenis, maar staat voor makkelijk leesbaar. Simpel is voor iedere doelgroep weer anders, dus lees verder en kijk welke tips jij kunt toepassen om makkelijk leesbare verhalen te schrijven.

12 tips voor een vindbare website

12 tips voor een vindbare website

vrijdag, 17 juli 2015 Annette Cost

Als je een website hebt, wil je dat die wordt gevonden. Zet je teksten dus vol met zoektermen en een hoge notering in Google is verzekerd. Nee, zo werkt het niet! Er zijn wel andere dingen die je kunt doen, lees dus vooral even door.

6 tips voor content op LinkedIn

6 tips voor content op LinkedIn

donderdag, 18 juni 2015 Annette Cost

Social media zijn aardig ingeburgerd. Hoe maak je daar zakelijk goed gebruik van? Ieder platform vraagt een eigen toonzettting en invulling. LinkedIn is door het zakelijke karakter bijvoorbeeld wezenlijk anders dan Facebook of Twitter. Hoe kun je daarop inspelen?

8 tips: Creatief met Twitter

8 tips: Creatief met Twitter

vrijdag, 05 juni 2015 Annette Cost

Op Twitter heb je maar 140 tekens tot je beschikking. Dan is het best een uitdaging om een boodschap over te brengen. Je wilt immers dat mensen de interactie met je aangaan. Zeker als je Twitter zakelijk inzet. Wat kun je zoal doen om creatief voor de dag te komen met je tweets? 

Overtuigen met een goed verhaal

Overtuigen met een goed verhaal

donderdag, 21 mei 2015 Annette Cost

Bloggen lijkt het wondermiddel te zijn om je doelgroep en potentiële klanten te informeren. Een wondermiddel is een groot woord, maar het kan veel voor je doen. Waar moet je aan denken als je met je verhaal wilt overtuigen?

Content strategisch inzetten; waar moet je op letten?

Content strategisch inzetten; waar moet je op letten?

vrijdag, 08 mei 2015 Annette Cost

Wat doe jij als je snel iets wilt weten? Grote kans dat je zegt ‘opzoeken op internet’ of ‘even googelen’. Als je als bedrijf gevonden wilt worden, kun je niet meer om internet heen. Dus, waar wacht je nog op? Begin vandaag nog met het maken van een contentstrategie.

AIDA of wijnglas?

AIDA of wijnglas?

donderdag, 23 april 2015 Annette Cost

Wat wil je bereiken met je website? Wil je de lezers informeren of wil je dat ze jouw product kopen? Webteksten schrijven volgens een bepaald stijlprincipe helpt om je doel te bereiken. Je kunt bijvoorbeeld de bekende modellen AIDA of de omgekeerde piramide gebruiken. Hoewel ik me ook kan vinden in het rechtopstaande wijnglas.

Webteksten schrijven; over zoekwoorden en schrijfstijlen

Webteksten schrijven; over zoekwoorden en schrijfstijlen

donderdag, 09 april 2015 Annette Cost

Een website is dé manier om jezelf en je activiteiten te presenteren. Je denkt na over de webstrategie en – structuur, maar vergeet niet om voldoende aandacht te besteden aan de tekst. Ook hier geldt: eerst denken, dan doen. Werken volgens een plan helpt je om goede, gestructureerde teksten te schrijven die ervoor zorgen dat je website gevonden wordt. En dat wil je toch graag?

Hoe lezen we webteksten?

Hoe lezen we webteksten?

maandag, 30 maart 2015 Annette Cost

Lezen op een beeldscherm of op papier, het is een wereld van verschil. In ieder geval voor de ‘digital immigrants’, dat zijn de mensen die – net als ik – geboren zijn voor 1980, het beeldschermloze tijdperk. Hoe leest die generatie webteksten? En hoe speel je daarop in?

Blogs schrijven? Gewoon beginnen

Blogs schrijven? Gewoon beginnen

maandag, 23 maart 2015 Annette Cost

Een verhaal dat in je hoofd zit, zet je niet zomaar op papier of een scherm. Daar moet je even voor gaan zitten. Als je dan volgens een plan werkt is de kans groter dat je jouw verhaal, bijvoorbeeld in een blog, kunt verwoorden. Stap 1 is: beginnen, maar er zijn meer stappen die ik hieronder uitleg. Lees dus lekker door.